سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























میزکار من

این چند وقت بحث یک خانم متهم ایرانی بسیار داغ شده به طرزی که آقای سارکوزی و خانم کلینتون از خور و خواب فتاده و بسی دل نگران این خانم اند...... از آنجایی که ما بسیار دوستدار این دو عزیز هستیم می خواهیم آنها را از دل نگرانی خارج کنیم

و اما راجع به این خانم متهم که در خواب شبش هم نمی دید اگر این جرم ها را انجام دهد این قدر نزد غربی ها عزیز می شود..... طبق آمار چندین رسانه ی معتبر خانم سکینه ی محمدی متهم به زنای محصنه در قید حیات و بعد از مرگ شوهرش می باشد...در خصوص فوت شوهرش: ایشان همسر عزیزتر از جانش را بی هوش میکند و با اتصال برق به بدنش او را راهی دیار حق میکند و جسد بی جان در حمام یافت می شود....این خانم محترم حالا منتظر سنگسار است ولی برخی دوستان اسلام شناس که در عمر گرامی شان یکبار هم قرآن را تورق نفرموده اند می فرمایند خانم محمدی می خواهد توبه کند و یابعضی مددکاران اجتماعی فرموده اند که شاید شوهرش او را خیلی اذیت میکرده پس اشکالی نداشته ......خلاصه در غرب هم دوستداران این خانم از جمله دو بزرگواری که ابتدای متن نامشان را ذکر کردم بسیار سروصدا به را انداخته اند که در ایران حقوق بشر رعایت نمی شود و چرا می خواهید این خانم طفلک را سنگسار کنید؟؟؟

راستش را بخواهید دیگر حالم از این کلمه ی حقوق بشر ساختگی بهم می خورد از بس که مصادیق عینی رعایت حقوق بشر را در کشتار غزه و فلسطین و عراق و..... در قرآن سوزی و ........دیدم. مثل اینکه  تلویزیون خانه ی آقای سارکوزی کشتار اطفال بی گناه غزه و افغانستان را نشان نمی دهد که تنها دغدغه ی او سکینه ی محمدی شده و گفته که این خانم- خواهر همه ی ماست و می خواهند روزی را به عنوان روز سکینه ی محمدی تعیین کنند . کجا تشریف داشتند این مدعیان حقوق بشر آن روزی که ما36000 شهید دانش آموز دادیم؟؟ و هنوز اجساد پرپر شده ی جوانانمان را از زیر خروارها خاک حقوق بشر بیرون می کشیم خاک بر سر این حقوق بشر ساختگی!!!و همه ی طرفداران بی بصیرتش.... خلاصه این قصه ها تکراری شده ....م..................ا ت.....................ا آخ......................ر ایستاده ایم!! فهمیدین؟؟

باران- شهریور 89


نوشته شده در سه شنبه 89/6/30ساعت 9:47 عصر توسط فاطمه کنعانی نظرات ( ) |

3شبانه روز ما مسافران زمینی میهمان سیاره ی باران بودیم و اعتکاف لفظا اقامت موقت در جایی است اما شاید بتوان گفت : اعتکاف یعنی اعتراف...یعنی انقطاع از دنیا..... این 3 روز گاهی فرصتی می شد وقلمی می زدیم که نوشته هایش بر حریر دل نقش بست و بخشی از این نوشته ها را روی میزکارم می گذارم تا تحفه ی درویشی اعتکافم سوغاتی برای اهالی دل باشد....: در منتهی الیه سمت چپ مسجد نشسته ام و به ستونی قابل اعتماد تکیه کرده ام و بخش هایی از جوشن کبیر در ذهنم مرور می شود: لا عماد من لا عماد له.....خیلی ها برای اولین بار دیشب شفع و وتر خوانده اند و هنوز اشاعه هایی از نور در چهره هاشان دیده می شود این ها چه سبزند امروز و چه اندازه تن هاشان هشیار است....ای خدایی که مرا در آغوشت گرفته ای و حفظم کردی و نامت را حرف به حرف بر زبانم هجی کردی تا تو را در همه حال صدا بزنم .....آیا آتش دوزخ را بر من روا می داری؟؟آینه ها را بشکنید نمی خواهم این چند روز جز تو را ببینم می خواهم خودم را در چشمان تو ببینم می ترسم وقتی حال گناهم را ببینی اشک در چشمانت جمع شود... شرمنده ام.. کاش می شد پشت این ستون پنهان می شدم اما هرکجا که روم از مملکت تو خارج نیستم... گاهی می روم و خیال میکنم که راحت شده ام خوب که سرم به سنگ می خورد صدای تو را می شنوم که آهسته می گویی: تو را من چشم در راهم...شباهنگام!!مبادا از پشت شیشه برایم دست تکان دهی ! شیشه ها را بشکن و با دستانت که بر فراز همه ی دست هاست اشک هایم را پاک کن و یاری ام ده ... این چند روز را سفید پوشیدم نه به امید مکه رفتن و محرم شدن که به امید اینکه محرمت شوم معبودا حالا که به بهانه ی رمضان و اعتکاف و.... بستر تغییر را برایمان ایجاد کردی و تشویش را از خانه ی دل ها رفت و روب کردی از اعماق جان سپاست می گویم:ساقیا لطف نمودی قدحت پر می باد /که به تدبیر تو تشویش همه آخر شد- باران-شهریور89


نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 3:20 عصر توسط فاطمه کنعانی نظرات ( ) |

پیشینه اعتکاف

اعتکاف مخصوص دین اسلام نیست بلکه در ادیان الهی دیگر نیز وجود داشته و در اسلام استمرار یافته است، اگرچه ممکن است در شرع مقدس اسلام پاره ای از خصوصیات و احکام و شرایط آن تغییر یافته باشد.

درباره حدود و شرایط این عبادت در دیگر ادیان، اطلاعات قابل توجهی در اختیار ما نیست. مرحوم علامه مجلسی در «بحارالانوار» به نقل از طبرسی آورده است که: «حضرت سلیمان (ع) در مسجد بیت المقدس به مدت یک سال و دو سال، یک ماه و دو ماه وکمتر و بیشتر اعتکاف می کرد و آب و غذا برای آن حضرت فراهم می شد و او در همان جا به عبادت می پرداخت.» (3)

برخی از آیات قرآن دال بر این است که اعتکاف در ادیان الهی گذشته وجود داشته است. خداوند متعال می فرماید:

«... و عهدنا الی ابراهیم و اسماعیل ان طهرا بیتی للطائفین والعاکفین والرکع السجود; (4) به حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) سفارش نمودیم تا خانه ام را برای طواف کنندگان، معتکفان و نمازگزاران تطهیر کنند.»

از این آیه استفاده می شود که در زمان حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) عبادتی به نام اعتکاف وجود داشته و پیروان دین حنیف گرداگرد کعبه معتکف می شده اند.

حضرت مریم (س) آن گاه که به افتخار ملاقات با فرشته الهی نایل آمد، از مردم فاصله گرفت و در خلوت به سر برد تا در مکانی خالی و فارغ از هر گونه دغدغه به راز و نیاز با خدای خود بپردازد و چیزی او را از یاد محبوب غافل نکند.

به همین جهت طرف شرق بیت المقدس را که شاید محلی آرام تر و یا از نظر تابش آفتاب پاک تر و مناسب تر بود برگزید. (5)

مرحوم علامه طباطبائی (ره) در المیزان می نویسد: هدف حضرت مریم (س) از دوری نمودن از مردم، بریدن از آنان و روی آوردن به سنت اعتکاف بوده است. (6)

برخی از روایات اهل سنت هم نشان می دهد که در دوران جاهلیت هم عملی عبادی به عنوان اعتکاف در میان مردم رایج بوده است. (7)

علامه حلی در کتاب «تذکرة الفقهاء» به مشروعیت اعتکاف در ادیان پیشین تصریح نموده است. (8)

از زمانی که پیامبر اسلام (ص) اعتکاف را به مسلمانان آموزش داد، این سنت اسلامی در میان مسلمانان رواج پیدا کرد.

در حال حاضر مراسم اعتکاف در دهه پایانی ماه مبارک رمضان در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله عربستان (مکه) با شکوه خاصی برگزار می شود. همه ساله خیل عظیم مسلمانان، که بخش قابل توجهی از آنان را جوانان تشکیل می دهند، از سراسر جهان به سوی مسجدالحرام می شتابند و در کنار خانه خدا معتکف می شوند و حتی بسیاری از زائران خانه خدا به منظور دست یابی به فضیلت اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان، این ایام پربرکت را برای انجام عمره مفرده برمی گزینند.

شبیه این مراسم در مسجدالنبی و در کنار مرقد مطهر پیامبر (ص) برگزار می شود. مسجد کوفه در عراق نیز سال های متمادی، محل برپایی مراسم اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان بوده است. انبوه شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) در این مسجد مقدس معتکف می شده اند و بسیاری از عالمان بزرگ شیعه نیز همراه با مردم در این مراسم شرکت می کرده اند.

اعتکاف در کشور ایران تاریخچه ای پرفراز و نشیب دارد در هر عصری که عالمان برجسته دینی به اعتکاف اهتمام ورزیده اند، مردم مسلمان نیز از آنان پیروی کرده و به اعتکاف بها داده اند.

در عصر صفوی، در سایه تلاش های دو عالم بزرگ آن زمان مرحوم شیخ بهایی (1030- 952 ه.ق) و شیخ لطف الله میسی عاملی اصفهانی (متوفای 1032 یا 1034 ه.ق)، اعتکاف در شهرهای ایران، به ویژه قزوین و اصفهان، رونق خاصی یافته است.

خوشبختانه اکنون در بسیاری از شهرهای کشورمان مراسم اعتکاف در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب (ایام البیض) برگزار می شود. این سنت حسنه ابتدا در شهر مقدس قم، توسط عالم ربانی میرزا مهدی بروجردی صورت گرفت و رفته رفته در شهرهای دیگر رواج یافت

اعتکاف در احادیث

میزان توجه پیامبر (ص) به برپایی اعتکاف، بسیار در خور دقت و تامل است. خداوند متعال، پیامبر خویش را به داشتن خلق و خویی عظیم وبزرگ ستوده است.

«و انک لعلی خلق عظیم; (13) و در حقیقت تو به اخلاق نیکو و عظیم آراسته هستی.»

با این حال، آن حضرت با وجود مسئولیت بزرگ اجتماعی که بر دوش داشت، خود را از اعتکاف بی نیاز نمی دانست.

چنان که در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است: «کان رسول الله (ص) اذا کان العشر الاواخر اعتکف فی المسجد و ضربت له قبة من شعر و شمر المیزر و طوی فراشه; (14) رسول خدا در دهه آخر ماه مبارک رمضان در مسجد معتکف می شدند و برای آن حضرت خیمه ای که از مو بافته شده بود، در مسجد برپا می شد. پیامبر (ص) برای اعتکاف آماده می شدند و بستر خویش را جمع می کردند. »

در حدیث دیگری از امام صادق (ع) آمده است: «کانت بدر فی شهر رمضان و لم یعتکف رسول الله (ص) فلما ان کان من قابل اعتکف عشرین. عشرا لعامه و عشرا قضاء لما فاته; (15) جنگ بدر در ماه رمضان رخ داد، از این رو رسول خدا موفق به اعتکاف نشدند. آن حضرت در ماه رمضان سال آینده یک دهه را به عنوان همان سال اعتکاف نمودند و یک دهه را نیز به عنوان قضای سال قبل.»

رسول خدا افزون بر اهتمام عملی نسبت به اعتکاف، با بیان فضایل و پاداش بزرگ آن، مؤمنان را به انجام این عمل تشویق می نمودند. در حدیثی از آن حضرت آمده است: «اعتکاف عشر فی شهر رمضان تعدل حجتین و عمرتین; (16) یک دهه اعتکاف در ماه رمضان هم چون دو حج و دو عمره است.»

گرچه این حدیث ناظر به اعتکاف به مدت ده روز و در ماه مبارک رمضان است، ولی اعتکاف در کمتر از این مدت (به شرط آن که سه روز کم تر نباشد) در غیر ماه مبارک رمضان مخصوصا «ایام البیض » به اندازه خود فضیلت و ثواب دارد. -برگرفته از سایت حوزه


نوشته شده در جمعه 89/6/12ساعت 6:8 عصر توسط فاطمه کنعانی نظرات ( ) |

امشب دل دل کنان و اشک ریزان در شب قدر می خوانمت و فردا با فریاد القدس لنا.....همه و همه ی این فریاد ها و نجوا ها خلاصه اش می شود لبیک اللهم لبیک: ای قوم به حج رفته کجایید کجایید ؟؟ معشوق همین جاست بیایید بیایید......معشوق تو همسایه ی دیوار به دیوار در بادیه سرگشته شما د ر چه هوایید؟ ای خمینی کبیر آن روز که آمدم نبودی اما صدایت در فضا جاویدان پیچیده بود.....:فلسطین پاره ی تن اسلام است...و این جمله بر دلم خوش نشست و خوشا حرفی که بر دل نشیند. و هر سال در میان شعار های تظاهرکنندگان روز قدس لبخند پرمحبت و نگاه نوازشگرت را استشمام می کنم باری دیگر میرویم نه فقط برای ادای دین که با عشق به هم کیشان فلسطینی مان میرویم و یقین داریم که این پاره ی وجود اسلامی مان دوباره به آغوش اسلام باز میگردد که پایان این شاهنامه خوش است .....و اما امشب ... شبی پر از فوق زیبایی ها شبی که د ر وصفش فقط شمع می سوزد و پروانه می گرید اما به قول دوستی در حق این شبها ادای تکلیف نمی شود و به اصطلاح فرصت سوزی می شود... بزرگ ترین و بهترین تجمع مردمی در مساجداتفاق می افتد که دل دشمنان اسلام را می لرزاند... اما بهترین برنامه ها اجرا نمی شود و مسئولین اماکن مذهبی غالبا با برنامه ریزی ها ی دقیق فرهنگی تاثیر گذار به استقبال این شب ها نمیروند چیزی که بیش از همه شب 21 رمضان دلم را سوزاند این بود که کوچکترین یادی نشد از شهدایی که رفتند تا ما این شبها را با امنیت د عا بخوانیم ... و حتی یک دعا نکردیم در حق پدر مهربان کشورمان که مسئولیت خطیر رهبری را به عهده دارد اگر مساجد سنگر اند و اگر سیاست ما عین دیانت ماست برنامه ها نباید به این منوال باشند ...جای بسی تامل است.....این شب ها باران عشق بر کویر دلها  می بارد و تازگی و شور می آفریند...خدا دنبالمان آمده است فتح باب شده است منتظر چه هستی؟؟-التماس دعا

 


نوشته شده در پنج شنبه 89/6/11ساعت 3:9 عصر توسط فاطمه کنعانی نظرات ( ) |

- آیا نیکوست که من از درگاهت محروم برگردم در صورتیکه من مولایی که به لطف و احسان معروف باشد جز تو نمی شناسم0-مناجات الراجین

- الهی آن کیست که شیرینی محبتت را چشیدو جز تو کسی را خواست و آن کیست که به مقام قرب تو انس یافت و لحظه ای از تو روی گردانید-مناجات المحبین

-هیهات که تو بزرگوارتر از آنی که کسی را که پرورش داده ای ضایع کنی!دعای کمیل

- ای کاش می دانستم ای آقا و مولای من آیا آتش دوزخ را مسلط می کنی بر رخسار هایی که برای عظمت تو سجده کنان به خاک افتاده اند...گمان ما به تو چنین نیست-دعای کمیل

-معبودا!اگر مرا به جرمم بگیری تو را به عفوت  می گیرم و اگر مرا به گناهانم بگیری به آمرزشت می آویزم و اگر مرا در آتش جهنم قرار دهی به اهل آن فریاد می زنم که: دوستت دارم-مناجات شعبانیه- خلصنا من النار یا رب.....

 


نوشته شده در سه شنبه 89/6/9ساعت 12:8 صبح توسط فاطمه کنعانی نظرات ( ) |

با سلام و عرض ارادت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

از امشب آغاز به کار رسمی میز کارم را به تمامی اهالی دل اعلام میکنم. روی این میزکار شما غالبا نوشته های خودم را می خوانید و شاید گاهی از بقیه ........بی مقدمه میرویم سر اصل مطلب:دیشب موقع افطار حواسم حسابی به این اسماء الحسنی پرت شده بود بعد از ذکر اسامی خدا بر پیامبر صلح و دوستی سلام می فرستد و او را اسعد(خوش بخت ترین) مخلوقات می خواند........کسی که قبل از تولدش پدرش را از دست می دهد در کودکی بی مادر می شود خوشبخت است؟؟ کسی که 3 سال در شعب ابی طالب تحت سخت ترین شرایط محاصره می شود خوش بخت است؟؟کسی که این همه برای مردم دل می سوزاند بعد موقع نماز خواندن شکمبه ی گوسفند بر سرش می گذارند خوش بخت است؟؟ سیلی برصورت دختر نازنینش می زنند....فرق سر داماد عزیزش را می شکافند.....آیا او خوش بخت است؟؟؟

آری او خوش بخت ترین است چون بنده ترین و مطیع ترین برای پروردگارش است و همین اطاعت معبود و تسلیم در مقابل خواسته ی او اوج خوش بختی است... می گویند شیطان 6000 سال عبادت کرده که حضرت امیر(ع) در باب این عبادت گفته اند معلوم نیست سال های این عبادات به سال این دنیا است یا به سال آخرت....و اگر به سال آخرت باشد می شود:میلیارد ها سال........اما خدا از شیطان اطاعت می خواست نه عبادت... چون شیطان می خواست آن کاری را بکند که دلش می خواست نه آن کاری که خدا می خواست

تسلیم شدن اسم دین ماست بیایید در این ابرشب ها از خدا توفیق بندگی و اسلام بجوییم- باران-شهریور  89


نوشته شده در دوشنبه 89/6/8ساعت 10:50 عصر توسط فاطمه کنعانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak